26 Ekim 2010 Salı

Ders başlıyor !


Bir gün gelip de perakende sektörü konusunda eğitim verecek aşamaya geleceğimi söyleselerdi inanmaz güler geçerdim.Yaklaşık dört yıl önce çok şubeli yerel bir markette halkla ilişkiler müdürü olarak başladı benim maceram.Üçüncü iş günümde nerdeyse bırakıyordum üstelik.Üç günde kaçmak istediğim işimi dört yıl yaptım.Bu süreçte sektör konusunda güzel deneyimler edinerek öğrendiğim bilgileri not etmeye başladım.Herkesin önemi konusunda hemfikir olduğu ;Crm,kurumsal kimlik,görev tanımları,performans değerlendirmelerinin sadece dile dolanmış havalı kelimeler olduğunu ve kimsenin içini doldurmadığını fark ederek bu işleyişin yerel marketlerde nasıl olabileceği konusunda epey çalıştım.Nerdeyse bir lisans tezi olabilecek şekilde nasıl uygulanabiliri yazdım.Açıkçası bize de ders veren eğitimlerimize gelen bir çok danışman şirket oldu ancak pratiğe dökülmeyen ve tekrarlanmayan her türlü bilgi ne yazık ki bilgi olmaktan çıkıp unutuluyor.Sözü artık toparlamak istiyorum ama ne şekilde toparlayacağımı bilemedim şu an;) Çalışmalarımdan haberdar olan ve edindiğim bilgileri paylaşmamı ve personeline eğitim vermemi isteyen bir firma oldu geçen hafta.Gayet olgunlukla elbette dedim ama içim zıp zıp zıplıyordu.Çalıştığım işletmede eğitim veriyordum ancak bu durum beni oldukça heyecanladırdı. Şimdi bir yandan eğitim programını,neler yapılabiliri çıkarıyorum bir yandan da notlarıma ve kaynaklarıma göz atıyorum.Bana bu konuda oldukça yardımcı olan sektörün duayenlerinden A.Yaman Özgün'ün "Perakende Dünyası ve Yaşam"adlı kitabı oldu.Bu kitapta "Tırı Vırı Şeyler "başlığı altında yer alan bazı eğlenceli bilgileri yazmak istedim.

-Dünyada en çok tüketilen yeşil sebze maruldur.
-Dünyada 15 bin değişik tür pirinç yetiştirilmektedir.Pirinç dünya nüfusunun yarıya yakının temel besinidir.
-Tarihin ilk ticari markası 1876 yılında patent alan İngiliz bira markası "Bass Pale Ale"'dir.
-Dünyada her yıl ortalama 7 milyar litre mısır gevreği (Popcorn)tüketilmektedir.
-İsterseniz deneyin,bir kadeh taze şampanyanın içine atılan kuru üzüm tanesi sürekli dibe ve yüzeye hareket edip duracaktır.
-Bilimsel olarak konuşmak gerekirse domates bir meyvedir,muz ise ottur.
-Ortalama bir insan her yıl yaklaşık bir ton yiyecek ve içecek tüketmektedir.
-Dünyada en fazla kahve tüketilen ülke İsveç'tir.
-Tekila bir tür kaktüsün köklerinden yapılır.
-En pahalı peynirlerden olan delikli İsviçre peynirlerinin üzerindeki delikler,peynirin mayalanması sırasında içinde oluşan bakteriyel hareketlerin ortaya çıkardığı bir tür gazın peynirden çıkmasıyla oluşur.
-Şarapların üzerindeki şişelenme tarihleri üzümlerin toplandığı yılı gösterir,şişelenmenin yapıldığı yılı değil.
-Bugün yeryüzünde tükettiğimiz tüm besinlerin nerdeyse yarısının kökeni Güney Amerika'daki And dağları'dır.Patates,mısır,kabak,fasulye türleri,yerfıstığı,ananas,avakado,domates,her türlü biber,papaya,çilek,dut ve bir çok besin ilk kez bu bölgede yetiştirilmiştir.
Bu liste böyle uzayıp gidiyor.Ancak hepsini yazacak vaktim yok.Hadi bana kolay gelsin

Hiç yorum yok: