11 Ekim 2010 Pazartesi

Bu kentin festivali;Altın Portakal

Bu sene 47.düzenlenen uluslararası Altın Portakal Film festivali,cumartesi günü başladı.Eylül ayının son haftasından itibaren festival için süslenmeye başlayan Antalya'da parklarda,kaldırımlarda,caddelerde kısacası her yerde bu güzel heykeli görebiliyorsunuz.Ayrıca bu yıl ki afiş tasarımını da oldukça beğendim.
Pazar günü yaptığım rutin yürüyüşüm sırasında ,10/10/2010'da evlenen çiftlerin yollardaki resmi geçitlerinin ardından,Altın Portakal'ın gelenekselleşen kortejine rastladım.Tabii hemen fotoğraf makinamla olabildiğince herşeyi görüntülemeye çalıştım.
Kortejin en başında ,başkanımız Prof.Dr.Mustafa Akaydın ve eşi vardı.
Müjdat Gezen,Mustafa Alabora ve Sümer Tilmaç ikinci sıradaydı. Selma Güneri Akdeniz üniversitesinin bandosu oldukça neşeliydi.
Heyy bu hatunda beni çekiyor :) Filmlerinin bende apayrı bir yeri olan,Süleyman Turan
Bu yıl festivalde oynadığı iki film yarışacak olan Erkan Can,
Hiç onsuz Türk sineması düşünülebilir mi;Tecavüzcü Çoşkun
Ve bir çok değerli sanatçı kortejden alkışlar arasında geçti.
Kortej sırasında geçen bu canlı heykellerin ise, İzmir sokak sanatları atölyesi sanatçıları olduğunu öğrendim.Bu canlı heykeller bir çok alışveriş merkezinde ve ana caddelerde yürüyen heykeller olarak gösteriler yapacaklar.Şakayla karışık Sadri Alışık çok iyi olmuş değil mi ?
Ve Kemal Sunal'da unutulmamıştı.
Festivalde yerli ve yabancı bir çok film yarışıyor.Ayrıca Yılmaz Güney ve Kemal Sunal filmlerininde özel gösterimleride devam ediyor.Yılmaz Güney'in "Arkadaş"filmini sinemada seyretmek epeydir istediğim bir şeydi ve neyseki bu festivalde, şans ayağıma kadar geldi.Yukarıda afişini gördüğünüz film "Atlıkarınca"ise konusu ilgimi çeken filmlerden.Gösterilen onca film arasından ancak bir iki filme gidebiliceğim için seçici davranmak durumunda kalıyorum.Emir Kusturica'nın "Arizona Rüyası" ise yine kaçırmak istemediğim özel gösterimlerden. Festivalde dikkatimi çeken bir diğer film ise "Kimsenin İran Kedilerinden Haberi Yok"oldu.Adından da anlaşılacağı üzerine benim gibi İran kedisi sahiplerini hemen cezbedecek olan film,İran'daki yasaklı müzisyenlerin üzerindeki baskıyı anlatan ve Cannes film festivalinde de yarışan önemli bir yapıt.Bu filmi de kaçırılmaması gerekenler listesine aldım.
Pazar günkü yürüyüşümün son durağında ise Kemal Sunal'ın film afişlerinin sergisi vardı.Hababam sınıfı tatilde filmini eminim benim gibi bir çok kişi bıkmadan izlemiştir.Bu gülen yüzlerin karşısında epey bir durup seyrettikten sonra, sizinde hatırlayıp gülümsemeniz için paylaşmak istedim.
Hem ne demişti Kemal Sunal ;
"Müfettiş tamamdır arkadaşlar" :)

4 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Ay içim gidiyor resmen, bir diğer festival arkadaşım da faceden foto bombardımanına tutuyor. Bu günler benim günde 3 filme kadar çıktığım koşturmalı festival günlerimdi ama işte sözkonusu evlat olunca geçtik festivalden falan:)) En çok da yabancı filmleri kaçırdığıma üzülüyorum zira onların vizyona girme şansı yok. Ne diyelim Allah sağlık verirse bir dahakine inşallah. Sevgiyle, haberlerin devamını bekliyorum:)

Kiraz Limanı dedi ki...

Leylak Dalı,inan resimleri çekerken ve ardında Falez Parkından Cam Piramite giderken aklımda hep siz vardınız :)Çok güzel gösterimler var,çalışma saatlerime göre ayarlama yapıyorum bende.

Hiç sıkmayın canınızı,Ankara Film Festivalinde ödeşmiş oluruz :)

Sevgiyle

Peritozu dedi ki...

Ne guzel kareler olmus Yurdanur,oranin tum coskusunu yasattin bizlere.

Kiraz Limanı dedi ki...

Çok teşekkürler :)