3 Aralık 2009 Perşembe

CATS


Ben,başrolllerinde hayvanların olduğu masallarla büyüyen bir çocuktum.Dedem'den Babama geçen hayvan sevgisi, Babamdan da bana geçti.



Büyürken hayvanların,Allah tarafından bizler için gönderilen emanetler olduğunu söylerdi babam.Yolda topallayan bir köpek görsek hemen tedavisi ile uğraşır yavrulayan anne kedilere yiyecek taşır, kanadı kırık kuşları itina ile bakardık.Böyle büyütülünce içinizdeki vicdan da sizi hayat karşısında kırılgan yapıyor.Ellerindeki lastikle kuş avlayan büyük çocuklara diklenir, kediye köpeğe oyun olsun diye eziyet eden çocukları yaka paça dövmeye kalkışırdım.Minicik bedenimi o zavallı hayvanlar için siper etmekten hiç çekinmedim.


Bayramın son gecesi kocaman köpeklerin saldırısına uğrayan siyah beyaz küçük bir kedi için de kendimi attım ortaya.Gözlerini öldürme hırsı bürümüş köpeklerle başa çıkmaya çalışırken zavallı kedinin arka ayaklarının tutmadığını ve ön patileri ile sürünerek kendisini kurtarmaya çalıştığını görebildim sadece.Gerisi ile bir film şeridi gibi.Acısından inleyen minik bir kedi onu kucağında veterinere yetiştirmeye çalışırken ağlayan babam.


Saatlerce süren uğraş sonucu miniğin artık kurtulamıyacağını anlayan veteriner hekimimiz iğneyle uyutma kararını verip veremiyeceğimizi sordu bize.Biz ki tüm canlıların yaşaması için yanıp tutuşurken böyle bir kararı dinmeyen gözyaşlarımızla birlikte daha fazla acı çekmemesi için zor bir şekilde verdik.Aklıma daha bir kaç ay önce köpeğini sele kaptıran ve elleriyle gömmek zorunda kalan aşkımın hissettikleri geldi o an.Boğazıma düğümlenen o yumru daha da büyüdü.Eli boş çaresizlik içinde evimize döndük.



Bugün o çok sevdiğim, her pazar köşesini hayvanlara ayıran yazarı okurken farkına vardım da ,babamın altın yüreği ,aşkımın hayvanlara olan şefkati her ikisi bir olup Bekir Çoşkun'un kalemiyle bütünleşiyor.İşte hayatıma yön veren erkekler..Çok seviyorum sizleri.




Bütün bu sözlerin ardından "Cats Müzikali"nin en güzel şarkısını dinlemek istiyorum sadece.Bir sokak kedisinin ağzından gecenin karanlığında haykırdığı o dizeleri..
Tüm sokak kedileri ve onları koruyan melekler için..

"Gündoğumunu beklemeliyim
Yeni bir hayatı düşünmeliyim
Şafak söktüğünde teslim olmayacağım
Bu gece de bir hatıra olacak
Ve yeni bir gün başlayacak "

Hiç yorum yok: